Dynamische Rijeigenschappen en Gebruiksvriendelijkheid
De tweede generatie Mercedes-AMG GT Coupé wordt onthuld als het nieuwe vlaggenschip van Mercedes-AMG. De sportwagen combineert dynamische rijeigenschappen met meer gebruiksvriendelijkheid, waardoor hij ideaal is voor zowel dagelijkse ritten als sportieve prestaties. Het model is uitgerust met geavanceerde technologieën zoals het AMG ACTIVE RIDE CONTROL-onderstel met actieve rolstabilisatie, achterasbesturing en actieve aerodynamica voor verbeterd rijgedrag.
Innovatieve aandrijftechnologie
De GT Coupé maakt voor het eerst gebruik van de volledig variabele vierwielaandrijving AMG Performance 4MATIC+. De krachtige 4,0 liter AMG-V8-biturbomotor zorgt voor een rijervaring van topkwaliteit. De exclusieve AMG-sportwagenarchitectuur met de composiet aluminium carrosseriestructuur biedt ruimte voor een 2+2-zitsconfiguratie, wat zorgt voor een comfortabele en ruime ervaring voor passagiers en hun bagage. Bij de lancering zal de sportwagen beschikbaar zijn in twee varianten: de AMG GT 63 4MATIC+ Coupé met 430 kW (585 pk) en de AMG GT 55 4MATIC+ Coupé met 350 kW (476 pk).
Eigentijds exterieurdesign
Het vernieuwde exterieurdesign van de GT Coupé biedt een moderne interpretatie van een iconisch sportwagendesign. Met een lange wielbasis, korte overhangen en een steile voorruit oogt de nieuwe GT compact en krachtig. Het zijaanzicht kenmerkt zich door vloeiend vormgegeven oppervlakken zonder overbodige lijnen of randen. De expressief vormgegeven schouderpartij en lichtmetalen velgen benadrukken het sportieve karakter van het model.
Luxe en digitale interactie
Het interieur van de nieuwe AMG GT is geoptimaliseerd voor digitale interactie en luxueus comfort. Het beschikt over het MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotainmentsysteem dat intuïtief te bedienen is en in staat is om te leren. Het systeem biedt uitgebreide AMG-specifieke content in vijf weergavestijlen. Een head-up display, sfeerverlichting en de capaciteit voor 2+2-zitplaatsen verhogen het comfort en gebruiksgemak van het voertuig.
Geavanceerde interieurkenmerken
Het interieur van de nieuwe AMG GT heeft verschillende hoogtepunten, waaronder de elektrisch verstelbare AMG-sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen. Er zijn veel bekledingsopties beschikbaar, van comfortabel tot prestatiegericht, waaronder nappaleder in verschillende kleuren, en diverse afwerkingen. Voor extra comfort op lange afstanden zijn er optionele multicontourstoelen met opblaasbare luchtkussens en massageprogramma’s. De AMG Performance-stoelen bieden nog meer zijdelingse ondersteuning.
Hoogwaardige materialen en technologieën
De carrosserie maakt gebruik van een lichtgewicht composiet aluminium structuur met intelligente materiaalmix voor maximale stijfheid en laag gewicht. Actieve aerodynamische elementen aan de voor- en achterzijde zorgen voor een goede balans en maximale efficiëntie. De luchtregelsystemen en achterspoiler passen zich aan om rijstabiliteit te optimaliseren en luchtweerstand te verminderen.
Hoogwaardige motoren en transmissies
Bij de lancering is de AMG GT beschikbaar met twee vermogensniveaus van de 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor. De motoren worden handmatig geassembleerd volgens het principe “One Man, One Engine”, met behulp van moderne productietechnieken. De AMG SPEEDSHIFT MCT 9G-transmissie heeft extreem korte schakeltijden en een natte startkoppeling voor een snelle respons op gaspedaalbewegingen.
Geavanceerd onderstel en rijdynamiek
Het AMG ACTIVE RIDE CONTROL-onderstel met actieve rolstabilisatie is een geavanceerde technologie die in de nieuwe AMG GT is geïntroduceerd. Het maakt gebruik van actieve hydraulische elementen die de voertuigbewegingen in bochten beperken en tegelijkertijd het comfort in rechte lijn verhogen. De achterasbesturing vergroot de wendbaarheid op lage snelheden en de stabiliteit op hoge snelheden.
Conclusie
De nieuwe Mercedes-AMG GT Coupé combineert superieure sportieve prestaties met dagelijks gebruiksgemak. Het is een voorbeeld van de perfecte combinatie van prestaties en stijl.
Technische gegevens Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ Coupé | |
---|---|
Motor | |
Aantal cilinders/opstelling | 8/V |
Cilinderinhoud cm3 | 3.982 |
Max. vermogen kW/pk | 430/585 |
bij t/min | 5.500-6.500 |
Max. koppel Nm | 800 |
bij t/min | 2.500-5.000 |
Compressieverhouding | 8,6 |
Mengselvorming | Microprocessorgestuurde benzine-injectie, biturbo |
Vermogensoverdracht | |
Lay-out aandrijflijn | Volledig variabele AMG Performance 4MATIC+ vierwielaandrijving |
Transmissie | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (automatische transmissie met natte meervoudige platenkoppeling) |
Overbrengingsverhoudingen | |
1e/2e/3e/4e/5e/6e/7e/8e/9e versnelling | 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60 |
Achteruitversnelling | 4,80 |
Onderstel | |
Vooras | AMG ACTIVE RIDE CONTROL-onderstel met actieve rolstabilisatie, aluminium dubbele dwarsdragers, anti-dive control, schroefveren en adaptief verstelbare demping |
Achteras | AMG ACTIVE RIDE CONTROL-onderstel met actieve rolstabilisatie, aluminium dubbele dwarsdragers, anti-dive control, schroefveren en adaptief verstelbare demping |
Remsysteem | Hydraulisch remsysteem met twee circuits; voor: 390 mm composietremschijven, inwendig geventileerd en geperforeerd, aluminium vaste remklauw met 6 zuigers; achter: 360 mm composietremschijven, inwendig geventileerd en geperforeerd, aluminium zwevende remklauw met 1 zuiger; elektrische parkeerrem, ABS, remassistent, drietraps ESP® |
Besturing | Elektromechanische parameterstuurbekrachtiging met tandheugel, variabele stuuroverbrenging (14,4:1) en variabele stuurbekrachtiging. achterasbesturing met wielhoeken tot 2,5° |
Velgen | voor: 10,5Jx 20 ET42; achter: 11Jx 20 ET33 |
Banden | voor: 295/35 ZR 20; achter: 305/35 ZR 20 |
Afmetingen en gewichten | |
Wielbasis mm | 2.700 |
Spoorbreedte voor/achter mm | 1.683/1.686 |
Lengte/hoogte/breedte mm | 4.728/1.354/1.984 |
Draaicirkel m | 12,5 |
Bagageruimtevolume l | 321-675 |
Leeggewicht volgens EC kg | 1.970 |
Laadvermogen kg | 190-350 |
Tankinhoud/waarvan reserve l | 70/10 |
Prestaties, verbruik, emissies | |
Acceleratie 0-100 km/h sec. | 3,2 |
Topsnelheid km/h | 315 |
Brandstofverbruik gecomb. WLTP1 l/100 km | 14,1 |
CO2-emissie gecomb., WLTP1 g/km | 319 |
Technische gegevens Mercedes-AMG GT 55 4MATIC+ Coupé | |
---|---|
Motor | |
Aantal cilinders/opstelling | 8/V |
Cilinderinhoud cm3 | 3.982 |
Max. vermogen kW/pk | 350/476 |
bij t/min | 5.500-6.500 |
Max. koppel Nm | 700 |
bij t/min | 2.250-4.500 |
Compressieverhouding | 8,6 |
Mengselvorming | Microprocessorgestuurde benzine-injectie, biturbo |
Vermogenstransmissie | |
Lay-out aandrijfsysteem | Volledig variabele AMG Performance 4MATIC+ vierwielaandrijving |
Transmissie | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (automatische transmissie met natte meervoudige slipkoppeling) |
Overbrengingsverhoudingen | |
1e/2e/3e/4e/5e/6e/7e/8e/9e versnelling | 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60 |
Achteruitversnelling | 4,80 |
Onderstel | |
Vooras | AMG ACTIVE RIDE CONTROL-onderstel met actieve rolstabilisatie, aluminium dubbele dwarsdragers, anti-dive control, schroefveren en adaptief verstelbare demping |
Achteras | AMG ACTIVE RIDE CONTROL-onderstel met actieve rolstabilisatie, aluminium dubbele dwarsdragers, anti-dive control, schroefveren en adaptief verstelbare demping |
Remsysteem | Hydraulisch remsysteem met twee circuits; voor: 390 mm composietremschijven, inwendig geventileerd en geperforeerd, aluminium vaste remklauw met 6 zuigers; achter: 360 mm composietremschijven, inwendig geventileerd en geperforeerd, aluminium zwevende remklauw met 1 zuiger; elektrische parkeerrem, ABS, remassistent, drietraps ESP® |
Besturing | Elektromechanische parameterstuurbekrachtiging met tandheugel, variabele stuuroverbrenging (14,4:1) en variabele stuurbekrachtiging. achterasbesturing met wielhoeken tot 2,5° |
Velgen | voor: 10,5Jx 20 ET42; achter: 11Jx 20 ET33 |
Banden | voor: 295/35 ZR 20; achter: 305/35 ZR 20 |
Afmetingen en gewichten | |
Wielbasis mm | 2.700 |
Spoorbreedte voor/achter mm | 1.683/1.686 |
Lengte/hoogte/breedte mm | 4.728/1.354/1.984 |
Draaicirkel m | 12,5 |
Bagageruimtevolume l | 321-675 |
Leeggewicht volgens EC kg | 1.970 |
Laadvermogen kg | 190-350 |
Tankinhoud/waarvan reserve l | 70/10 |
Prestaties, verbruik, emissies | |
Acceleratie 0-100 km/h sec. | 3,9 |
Topsnelheid km/h | 295 |
Brandstofverbruik gecomb. WLTP1 l/100 km | 14,1 |
CO2-emissie gecomb., WLTP1 g/km | 319 |
Geef een reactie